دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹

به گزارش آوای خزر، حسین ذوالفقاری در نشست خبری درباره وضعیت برگزاری مراسم اربعین امسال افزود: در گذشته طی تماسی که با سفیر ایران در عراق داشتیم به ما اعلام کرد که مسئولان عراقی به صراحت اعلام کرده اند که امسال به خاطر بیماری کرونا زائر خارجی را نمی‌پذیرند.

دور دوم انتخابات مجلس در ۹ استان 

آقای حسین ذوالفقاری به بحث برگزاری انتخابات دوره دوم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: این انتخابات در ۹ استان، ۱۱ حوزه انتخابیه و ۲۴ شهرستان برگزار می‌شود.
وی گفت: دستورالعمل نظم و امنیت برگزاری انتخابات تهیه شده و وظایف استان‌ها و شهرستان‌ها مشخص شده است و انتخابات با نظم و امنیت برگزار خواهد شد و ضوابط بهداشتی را رعایت خواهیم کردیم.
ذوالفقاری افزود: نامزد‌ها مجاز به تشکیل ستاد نیستند و از طریق رسانه‌ها می‌توانند تبلیغات کنند و در واقع از راه اندازی کارناوال و ستون کشی جلوگیری خواهد شد.
وی گفت: مجریان انتخابات نیز باید فاصله‌های اجتماعی را رعایت کنند ضمن اینکه افرادی که مجری انتخابات هستند از قبل در سامانه سلامت غربالگری خواهند شد.
ذوالفقاری ادامه داد: مدیریت برای استقرار شعب در فضای باز اعلام شده است و شعب نیز پیش از برگزاری انتخابات ضد عفونی خواهد شد.
وی افزود: رای دهنده گان حتما باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از ماسک استفاده کنند ضمن اینکه برگزاری هر گونه تجمع در حین برگزاری و یا قبل و بعد از رای گیری پذیرفته نیست و اگر کاندید‌ها موارد و تذکرات را رعایت نکند در بار اول از حضور در تبلیغات محروم خواهند شد و در مراحل بعد به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

حدود ۹۲ هزار هیئت ثبت شده داریم
آقای حسین ذوالفقاری به شکل گیری کمیته امنیتی انتظامی مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: بعد از شکل گیری ستاد مقابله با کرونا امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا با مسئولیت وزارت کشور تشکیل شد که تا کنون ۲۶ مصوبه و پیشنهاد به ستاد ملی داشتند که همه آن‌ها تصویب و اجرایی شد و که از جمله آن تب سنجی و موضوع فاصله گذاری اجتماعی محدودیت تردد و تعطیلی مدارس بود.
وی در ادامه به فعالیت هیئت‌ها در ماه محرم اشاره کرد و گفت: حدود ۹۲ هزار هیئت ثبت شده داریم که کار توجیح و آموزش آن‌ها انجام شد و ۸۵ هزار بازدید سرکشی نیز از هیئت در ایام محرم توسط گروه‌های نظارت با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی انجام گرفت.
وی افزود: بیشترین رعایت ضوابط بهداشتی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون از سوی هئیت‌های مذهبی بود و بیشترین اهتمام و همکاری را نیز مسئولان هیئت‌های مذهبی داشتند.
 
انتهای پیام/1005
 
برچسب ها: اربعین ، زائر ، عراق ، ذوالفقاری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: